Patrick Jadoul



 

 

 

 

patrick.jadoul@comanagement.be
T 0473 54 10 77

www.comanagement.be

 

 

 

Ontwikkeling en implementatie
van een gestructureerde aanpak
in marketing en verkoop

voor de verdere groei van kmo’snbsp;

 

Détails

Références

Patrick is handelsingenieur van de Solvay Business School in Brussel in 1985. Hij start zijn loopbaan in marketing- en verkoopsfuncties bij Procter & Gamble en Kraft Foods. In 1995 begint hij bij Kimberly-Clark als verkoopsdirecteur, achtereenvolgens in België, de U.K. en Nederland, alvorens tot algemeen directeur België gepromoveerd te worden. Hij verwezenlijkt de fusie van Kimberly-Clark en Scott evenals het financiële herstel van de nieuwe entiteit.

Na commerciële B2B functies bij Van Marcke uitgevoerd te hebben, komt hij in 2003 bij Nielsen BASES, wereldleider op vlak van evaluaties van lanceringen van nieuwe producten. Hij ontwikkelt er klantenprospectie op Europees niveau en geeft marketingadviezen aan verschillende multinationals.

Sinds 2007 is Patrick onafhankelijk en ondersteunt hij bedrijven uit gevarieerde sectoren in hun commerciële en organisatorische uitdagingen:

  • Euphia (babycosmetica in apotheken): ontwikkeling van business plan en organisatie
  • Roularta/Actuapedia (internet uitgeverij): B2B/B2C marketingactivatie en management van interne verrichtingen
  • Europa Cuisson (gekookt gevogeltevlees voor B2B & retail): integratie van een acquisitie in de groep
  • Didden
    • Ontwikkeling van een groeistrategie, creatie van een nieuwe merkidentiteit (verpakkingen), lancering van nieuwe producten, nieuwe website, rekrutering van een export manager 
    • Maandelijkse begeleiding van de directie op de voornaamste uitdagingen
    • Fondation Chimay-Wartoise (bier, kaas, herberg, filantropische activiteiten):
  • Fondation Chimay-Wartoise (bier, kaas, herberg, filantropische activiteiten):
    • Organisatie van de relaties tussen de verschillende besluitvormende organen
  • Carbobois (houtskool): adjunct algemeen directeur
    • Organisatie: invoering van nieuwe procedures en automatisering van talrijke soorten transacties (bestellingen, voorraadbeheer vervoer, enz.)
    • Budgetcontrole: definitie van prestatie-indicatoren
    • Kostenreductie:  initiatie en uitvoering van diverse projecten
  • bPOST
    • Audit van de doeltreffendheid van de B2B verkooporganisatie
  • The Cotton Group (promotionneel textiel)
    • Sales manager Europe: operationnel management (verkoopvoorwaarden, teamstructuur, enz.)

Drietalig FR/NL/ENG, Patrick deelt zijn praktische ervaring zowel met KMO's als multinationals: pragmatische adviezen, projectmanagement and interim management.

Procter & Gamble
Kraft Foods
Kimberly-Clark
Van Marcke
Nielsen BASES
Euphia
Roularta/Actuapedia
Europa Cuisson
Didden
Fondation Chimay-Wartoise
bPost
The Cotton Group
AB InBev
Conceptexpo